Help

Hoewel wij zo transparant mogelijk proberen te zijn kan het natuurlijk altijd voorkomen dat iets niet helemaal duidelijk is. In deze help geven wij het antwoord op veel voorkomende vragen.

Veel voorkomende vragen

1. Hij doet het niet. Hoe kan dat?
Het bieden en spelen gaat op de tablet anders dan u op de computer gewend was. Zie vraag 2 en 3.
2. Het lukt me niet te bieden op een tablet. Hoe werkt dat?
Bieden gaat door het slepen van een bod uit de bidding-box naar het biedverloop. Een simpele natuurlijke manier waardoor tevens voorkomen wordt dat u per ongeluk een foutief bod doet.
3. Het lukt me niet een kaart te spelen? Hoe werkt dat?
Op een tablet sleept u een kaart vanuit de hand naar de tafel. Miskliks zijn daardoor onmogelijk. Op uw gewone computer kan dat ook maar dan kunt u ook op een kaart klikken.
4. Hoe krijg ik uitleg van een gemaakt bod?
Tik op een bod in het biedverloop voor een technische uitleg.
5. Hoe gaat Jack een bod opvatten?
Sleep het bod naar het vraagteken. In het biedverloop verschijnt dan een technische uitleg.
6. Hij doet het niet meer. Kunt u dat herstellen?
Een tijdelijk probleempje met de verbinding is altijd mogelijk, dan kunt u het later nogmaals proberen. Als u aanhoudende problemen heeft kijk dan bij onze tablet tips voor extra hulp.
7. Ik ben mijn BIC wachtwoord vergeten, heeft u een nieuwe voor me?
Uw wachtwoord stond in de BIC aanmeldingsemail. U kunt de aanmeldingsemail opnieuw krijgen door op www.berrywestra.nl uw account gegevens op te vragen. Dus vul uw BIC-emailadres in en klik op "opvragen". U krijgt dan de email met installatie-instructies nog een keer.
8. Tablet draaien lukt niet. Hoe moet dat?
De software vereist dat u de tablet in de zogeheten landscape modus houdt (langere zijde onder). Als de tablet draaien niet helpt staat uw tablet in een rotatie-slot. Op iPads ontgrendelt u door het kleine schuifje rechtsboven aan de zijkant te verschuiven. Onder Android dient u in de Instellingen app, de optie Toegankelijkheid>Scherm automatisch draaien, te activeren.
9. De WebApp werkt niet op mijn iPad. Is er een oplossing voor?
De WebApp eist iOS 7 of hoger. De eerste generatie iPad (van voor 2011) ondersteunt dat niet. Op de achterkant kunt u het type vinden. Zoek naar een typenummer. Als dat A1337 of A1219 is dan heeft u helaas een eerste generatie iPad. Als u een nieuwere versie van de iPad heeft maar geen iOS 7 dan dient u de iPad eerst te updaten. Kijk onder Instellingen->Info en dan bij Versie om te zien welke iOS versie u heeft.
10. De WebApp werkt niet op mijn android tablet. Is er een oplossing voor?
De WebApp eist een moderne internetverkenner. Veel android tablets hebben er twee: van Samsung en van Google (Chrome). In de praktijk blijkt de internetverkenner van Samsung vaak achter te lopen en de nieuwste technieken niet kent. Wij adviseren het gebruik van Google Chrome onder Android.
11. De WebApp werkt niet op mijn tablet. Is er een oplossing voor?
De WebApp communiceert op een speciale manier met de BiC servers. Vooral openbare servers zoals in hotels en hotspots kunnen dat blokkeren. Om dit te controleren kunt u het volgende doen: open uw internet verkenner op het apparaat waar u de WebApp wilt gebruiken en surf naar WebSockets Test. Dan wordt de verbinding getest. Om de WebApp te laten werken dient of WebSockets (Port 443) goed te zijn of WebSockets (Port 8080). Zijn de beide niet goed dan kan de WebApp niet gebruikt worden.
12. Waarom moet ik elke keer de website bezoeken?
Dat is niet nodig. Het is eenvoudig om een permanente snelkoppeling te maken. Kijk bij onze tablet tips voor extra hulp.

Werking tablet

Dit is niet de aangewezen plek voor een cursus tabletgebruik. Toch merken we dat verreweg de meeste vragen worden ingegeven door een gebrek aan kennis. Op een aparte webpagina hebben we daarom gemeend enkele punten iets uitgebreider toe te lichten. Zie tablet tips.

Overige vragen

Heeft u nog andere vragen die hier niet behandeld worden?
Vanuit het oogpunt van efficiëntie reageren we tijdens de testfase niet op emails over de WebApp. Als de werking u echt niet duidelijk is dan raden wij u af om deel te nemen aan de testfase.

Dringende vragen kunt u stellen aan de helpdesk van BIC: helpdeskbic@bridge.nl. Het staat de helpdesk vrij om uw email naast zich neer te leggen. Zie ook de voorwaarden bij de aanmelding.